Our second English weekend was ways busier than the first one in Majkpuszta as we discovered a hidden corner of Nógrád county speaking English, playing games and delving in the culinary delights a bit again.

We visited a number of places during this short trip. First we visited Nógrád castle, then drove to Szandaváralja, a gorgeous tiny village, where we first walked to the Mária spring and then climbed up to the ruins of the Szanda castle on a steep path and had an amazing view of the landscape. At the end of an exhausting but exhilarating day we had a lot of fun and laugh playing games after a substantial dinner. Next day we first drove to Terény, a traditional palóc village from where we went up to the Sasbérc lookout tower, which has recently been renovated in its original style. Afterwards, we drove to see the stupa the Buddhists had built on the hill in Becske, where a Buddhist retreat centre is being built. Eventually, we visited the eco farm in Jákotpuszta and had a look around offered by the hopsitable local farmer. You can find some pictures of the trip below.

Második angol hétvégénk keretében Nógrád egy szegletét jártuk be, miközben angolul beszélgettünk, ettünk-ittunk, játszottunk és az ország gyönyörű, kevéssé ismert helyeit derítettük fel.

Számos helyet bejártunk, elsőként a nógrádi várat látogattuk meg, majd miután elfoglaltuk a szállásunkat Szandaváralján, felmásztunk a várhoz egy meglehetősen meredek ösvényen, ahonnan gyönyörű kilátásunk nyílt a környékre. Útba ejtettük a Mária forrást, ahol még hóvirágok nyíltak. Egy kimerítő, de izgalmas nap végén kiadós vacsora után pedig jókedvűen töltöttük az estét angol játékokkal. Másnap először Terényt látogattuk meg, ami kis hagyományos palóc házikóiról nevezetes, majd innen a sasbérci kilátóhoz mentünk, amelyet nemrégiben állítottak helyre eredeti stílusában. Ezután a becskei buddhista sztupához (kegyhely) kirándultunk, amely mellett jelenleg egy buddhista elvonulási központ épül. Végezetül pedig a jákotpusztai ökofarmra tettünk látogatást, ahol a gazdaságot felügyelő és kézben tartó gazda kérés nélkül is körbevezetett bennünket és jó szívvel, türelmesen válaszolt minden kérdésünkre. Pár kép látható az élményeinkről alább.

Nógrád castle

The Mária spring in Szandaváralja

Climbing up to the ruins in Szandaváralja

Snowdrops near the spring, Szandaváralja

Lookout tower (Sasbérc)

The renovated lookout tower

The Buddhist "stupa" in Becske

Collecting fresh spring water in the farm, Jákotpuszta

Annamária is making friends with a one-year-old calf

Goats

Making friends with the animals

On the way from the farm in Jákotpuszta

Hozzászólások (5)
  • Perge István 2012. március 25.

Szerintem jók lettek a képek. Tehettél volna fel többet is, főleg az ökofarmról. Meg egy kicsit a kulináris élményeket is részletezhetnéd:) Hadd folyjon a nyála az olvasóknak:)) De gratulációm az oldalhoz.

Puszi,
    Isti

• annamaria 2012. március 25.

Köszönjük! Lesz még több kép is, a résztvevők fotói még nem kerültek föl. :)

• Dr. Deme János 2012. március 26.

Kulináris élmény részleteket és kirándulás leírásokat akarunk /szeretnénk/!

Dr. Deme János

• annamaria 2012. március 26.

Kedves Doktor úr! Ezt a résztvevőktől szeretnénk leginkább, elvégre ők a mi pártatlan kritikusaink! :)

• English weekend in a lovely monastery in the beautiful Hungarian countryside 2.0 | Beszélj angolul 2013. február 15.

[...] We would like to invite you to an English-speaking weekend with 2 non-native English tutors and some other learners of English in a wonderful, soothing environment. You can find 2 similar earlier trips here and here. [...]